Quli: In de praktijk

Savanna (10 jaar): “Het leukste vind ik de spaarpunten”

“Ik woon weer thuis!” vertelt Savanna enthousiast.

Ze heeft de laatste tijd enorme stappen gemaakt. Haar persoonlijke doelen zijn te vinden in Quli. Zo is het belangrijk dat Savanna voldoende eet, omdat haar gewicht wat aan de lage kant is. Daarnaast is een van haar leerdoelen om over zichzelf te leren praten. Quli helpt haar daarbij. Het leukst vindt zij de spaarpunten die met het behalen van een doel te verdienen zijn. “Die kan ik inzetten om ’s avonds wat langer op te mogen blijven,” glundert Savanna. “Maar ik kan mijn punten ook ruilen tegen mooie pennen, leuke post-it’s of een beker warme chocolademelk!” Haar ouders werken thuis ook met het puntensysteem. Het stimuleerde Savanna om zich meer te uiten. De grootste doorbraak was dat ze na een dag op school zomaar uit zichzelf vertelde hoe het met haar ging. Inmiddels heeft Savanna ook een eigen dagboek waarin ze zelf schrijft.

Quli helpt Savanna iedere dag stapje voor stapje vooruit.

Jeffrey en Gaby, (stief)vader en moeder van Savanna: “Quli brengt ons dichter bij de groep”

“Savanna is een meisje dat graag haar grenzen op zoekt” vertelt Gaby. “Nu we intensief met Quli werken, weet ze dat papa en mama haar gedrag, ontwikkeling en vorderingen goed kunnen volgen. We zitten veel meer op één lijn met haar begeleiding dankzij Quli. Thuis kunnen we zien hoe het in de groep gaat. En de begeleiders kunnen vervolgens ook zien hoe het in het weekend thuis is gegaan. Quli zorgt ervoor dat we in kunnen springen op wat er die dag is gebeurd.”

Jeffrey: “Wij zijn veel beter op hoogte dan voorheen, toen we nog met een papieren map werkten. Quli brengt ons dichterbij de groep.” Jeffrey en Gaby werken al vanaf de start met Quli en zijn inmiddels ervaringsdeskundigen. “In het begin was het wennen, maar we zijn goed bij het project en de ontwikkeling van Quli betrokken. We hebben zelfs punten aangedragen om het programma te verbeteren!”

Dominique Brink (persoonlijk begeleider complexe zorgvragen): “Quli is concreet en visueel”

20171123 DominiqueBrink“Ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen te proberen. Dus heb ik met de pilot van Quli meegedaan. We liepen in het begin tegen veel zaken aan, zoals een trage internetverbinding of een gebrek aan devices (zoals een tablet of pc). Het was allemaal nieuw en wennen, zowel voor de medewerkers als voor de cliënten. Daarom heb ik met collega’s diverse cases behandeld en bekeken hoe we Quli hierbij in konden zetten. Toen begon het meer vorm te krijgen. Het meest ben ik te spreken over de tools en handvatten die Quli biedt. Die tools maken het mogelijk voor cliënten om zich makkelijker te uiten en ook eenvoudiger met onze medewerkers in contact te staan. Het is heel concreet en visueel, dat spreekt aan! Wel is het van belang dat medewerkers grenzen blijven bewaken, zodat ze niet 24/7 bereikbaar zijn voor cliënten. Die grenzen worden met programma’s als Quli wat vager. Maar al met al ben ik erg te spreken over Quli en zie ik de toekomstige ontwikkelingen positief tegemoet!”

 Dewi Spapens (functioneel applicatiebeheerder Quli): “Quli helpt onze cliënten stap voor stap vooruit”

 Met e-health-platform Quli geven we onze cliënt (en zijn of haar vertegenwoordigers) de regie over de eigen gezondheid en welzijn terug. Quli speelt een steeds grotere, belangrijkere en betere rol in het leven van onze cliënten en dat van hun vertegenwoordigers, ouders en natuurlijk onze medewerkers.

Piet Manders (cliënt)

Desiré

 

 

 

 

 

 

Volg ons op social media

youtube icon  facebook icon  twitter icon  linkedin icon