Stichting Social label/Festival MundialStichting Social label

dinsdag, 10 juni 2014

Stichting Social label/Festival MundialStichting Social label
Een jaar geleden was de kick-off in houtwerkplaats Woodworks (Amarant groep) met de eerste productlijn Social label >HOUT i.s.m. ontwerper Piet Hein Eek. Inmiddels is Stichting Social label opgericht met als doel het ontwikkelen van zinvolle en aantrekkelijke Social label-producten om mensen met afstand tot de arbeidsmarkt een podium en uitdagend werk te bieden. Via de producten vertellen we het verhaal van de makers, laten hun talent zien en betrekken het publiek.

Stichting Social label/Festival MundialStichting Social label
Een jaar geleden was de kick-off in houtwerkplaats Woodworks (Amarant groep) met de eerste productlijn Social label >HOUT i.s.m. ontwerper Piet Hein Eek. Inmiddels is Stichting Social label opgericht met als doel het ontwikkelen van zinvolle en aantrekkelijke Social label-producten om mensen met afstand tot de arbeidsmarkt een podium en uitdagend werk te bieden. Via de producten vertellen we het verhaal van de makers, laten hun talent zien en betrekken het publiek.
Niet wat iemand is. Maar wie hij is. Ieder mens heeft z'n verhaal. Het gaat om meedoen in de samenleving, groei met als ultieme waardering betaald werk. Rond de producten creëren we een aansprekende omgeving met nieuwe verbindingen en kansen voor kwetsbare groepen. Dat noemen we Socio economics.

Programma
Na een introductie van de voorzitter Raad van Toezicht Stichting Social label, Liesbeth Schouten (NCDO, centrum voor mondiaal burgerschap, Amsterdam), stellen we de nieuwe samenwerkingspartners graag aan u voor. We geven daarmee een doorkijk naar de ontwikkeling van nieuwe Social label-productlijnen bij buurtbeheerorganisaties en bedrijven.
 
Dan is het podium aan de makers van Social label >VAAS die met trots hun product laten zien. De kroon, ontworpen door Roderick Vos, is gegoten door een team van makers van werkplaats Artenzo i.s.m. hun begeleiders en keramiste Olga Pullens. Arbeid als product voor mooi maatwerk met aandacht, plezier en vakmanschap gemaakt.
 
Pop-up conceptstore tijdens Festival Mundial
De grote unieke handgedraaide potten van keramiektalent Oswin met de exclusieve kroon verdienen het grote publiekspodium. Daarom presenteren en verkopen de makers van de werkplaatsen Artenzo en Woodworks hun Social label-productlijnen >VAAS en >HOUT in de pop-up conceptstore tijdens Festival Mundial op 28 en 29 juni in de Spoorzone van Tilburg. 

Volg ons op social media

youtube icon  facebook icon  twitter icon  linkedin icon