Het prikteam bestaat uit artsen en verpleegkundigen van Amarant. De GGD verzorgt de registratie en de administratieve afhandeling. Het gaat in totaal om zo’n 1700 cliënten die worden uitgenodigd. Deze cliënten zouden eigenlijk pas op zijn vroegst half januari aan de beurt zijn voor een boosterprik. Door de GGD te ondersteunen bij het prikken zelf, kunnen we snelheid maken, waardoor we onze cliënten sneller veiligheid kunnen bieden als het gaat om het coronavirus.

De boosterprikken zijn bestemd voor clienten die bij Amarant wonen. Cliënten die zelfstandig wonen,krijgen volgens de landelijke standaardprocedure een uitnodiging van de GGD voor een boosterprik wanneer zij aan de beurt zijn. De prik wordt dan gegeven door de GGD en niet door Amarant.

Jullie snappen dat hier een enorm proces aan vast hangt als het gaat om opvragen toestemming, planning, zorgen voor de juiste materialen, inrichten priklocatie, regelen van het vervoer etc. Er zijn hier dan ook veel collega’s mee bezig om dit tot in de puntjes voor te bereiden, dank voor jullie inzet!

Ho ho ho! 

Om het hele prikavontuur voor onze cliënten aangenaam te maken en omdat het bijna Kerst is, gaan we zorgen voor een leuke Kerst entourage tijdens de prikdagen. Zo wordt het toch een beetje aangenamer.