Vertrouwenspersoon of cliëntondersteuner

Vertrouwenspersonen en cliëntondersteuners zijn er om jou te ondersteunen. Je kunt je verhaal bij hen kwijt. Zij luisteren aandachtig en denken mee over oplossingen. Alles wat je met hen deelt houden zij geheim. En als het nodig is, helpen zij met het opstellen van een klacht.

De klachtenfunctionaris

Kom je er niet uit samen met je begeleider. De klachtenfunctionaris helpt jullie dan. Hij kan het gesprek tussen jullie weer op gang brengen. Daarnaast ondersteunt hij jullie bij het vinden van een oplossing.

De klachtencommissie

Wanneer de ondersteuning van de klachtenfunctionaris nog niet tot een oplossing heeft geleid, kun je terecht bij de klachtencommissie. Dien een formele klacht in bij de regionale klachtencommissie. Zij nemen dan aandachtig jouw klacht door en kijken hoe zij jou te hulp kunnen zijn.

Een passende oplossing

Wanneer je ergens tegenaan loopt en niet tevreden bent kun je dit op meerdere manieren melden. Wij kijken met jou mee hoe we een probleem samen kunnen oplossen. Zo zorgen we ervoor dat jij weer helemaal tevreden bent met de zorg en begeleiding van Amarant.

Meer informatie

Wanneer je meer informatie wilt over een vertrouwenspersoon of de afhandeling van een klacht in de folder staat uitgebreide informatie.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.