We zijn er om jou als cliënt te helpen. Je bent niet verplicht om deelnemer te worden. SBCA is onafhankelijk en heeft geen financieel belang bij het beheer van de gelden van de cliënten. SBCA wordt geleid door bestuurders - veelal deskundigen op financieel-juridisch terrein - die niet zijn verbonden aan Amarant.

SBCA levert transparante, en goede administratieve dienstverlening. Het bestuur van SBCA besteedt alle administratieve werkzaamheden uit aan Amarant waardoor een nauwe samenwerking is gegarandeerd. Met elke nieuwe cliënt sluit de stichting een beheerovereenkomst. De deelnemer opent zelf een nieuwe bankrekening. Jaarlijks maakt jouw persoonlijk begeleider samen met jou of jouw wettelijk vertegenwoordiger een begroting op van inkomsten en uitgaven op basis van de jouw eigen wensen en financiële mogelijkheden van de cliënt. Deze begroting wordt door SBCA beoordeeld en moet worden goedgekeurd. Elk kwartaal legt SBCA verantwoording af in rapportages over de geregistreerde inkomsten en uitgaven van de deelnemers. Die krijg jij of jouw vertegenwoordiger toegestuurd. 

Kunnen we je helpen?

Ervaringen bij Amarant

Ervaringsverhalen

  1. Anita en Anke ontdekken samen nieuwe mogelijkheden

    Door niet-aangeboren hersenletsel (NAH) moest Anke van Ham (53) uit Etten-Leur een groot deel van haar zekerheden opgeven. Bij Amarant herontdekt ze zichzelf.

    Lees het verhaal van Anita en Anke
  2. Het EVA-team verbindt verpleegkundige expertise met flexibiliteit

    De verpleegkundigen van het EVA-team bieden (acute) verpleegkundige ondersteuning op locatie. Aan het woord: Marianne Brekelmans, Edwin Karel en Amber van Vugt.

    Lees het verhaal van het EVA-team
  3. Jo en Angela verbinden schulden aan een oplossing

    Cliënt Jo van der Pas uit Breda kampte jarenlang met flinke schulden, maar door de samenwerking met SBCA (Stichting Beheer Cliëntengelden Amarant) ziet hij nu weer licht aan het einde van de tunnel.

    Lees het verhaal van Jo en Angela