Verdienen aan Jeugdzorg? Niet bij Amarant, Sterk Huis, GGz Breburg en De Viersprong

Afgelopen weekend schreven onderzoeksjournalisten van Follow the Money en het Brabants Dagblad uitgebreid over de enorme winsten die sommige private aanbieders van jeugdhulp en dagopvang maken in de regio Hart van Brabant. Wij als aanbieder van specialistische jeugdhulp komen juist financieel tekort. Hierdoor komt de zorg en behandeling aan kinderen en gezinnen die onze hulp het hardst nodig hebben in het gedrang.

Lees dit nieuwsartikel

Informatie maatregelen 13 oktober 2020 voor cliënten

Het kabinet heeft weer strengere maatregelen genomen om besmettingen tegen te gaan. Amarant heeft bekeken wat dat voor iedereen betekent.

Lees dit nieuwsartikel

Vragenlijst voor cliënten en verwanten in onderzoek cliëntcommunicatie

Amarant is onlangs gestart met het onderzoek naar cliëntcommunicatie; welke informatie willen cliënten en verwanten ontvangen en op welke manier? We roepen cliënten en verwanten (cliëntvertegenwoordiger) op van zich te laten horen.

Lees dit nieuwsartikel

Videoboodschap voor cliënten van de Raad van Bestuur

Het coronavirus laait helaas weer op. Er raken meer mensen besmet. Daardoor moeten we de regels binnen Amarant aanscherpen. En dat is voor iedereen lastig; voor medewerkers en voor cliënten.

Lees dit nieuwsartikel

Kwaliteitsrapport 2019 ‘Allemaal Amarant’

In ons Kwaliteitsrapport 2019 vertellen we wat we in 2019 hebben gedaan, wat we daarvan geleerd hebben en hoe we de zorg nog beter willen maken. Intussen zijn we al ruim over de helft in 2020 en ziet de wereld er heel anders uit. De prioriteit ligt op het beschermen van de gezondheid van onze cliënten en medewerkers en het bieden van goede zorg voor onze cliënten. Eenvoud en verbinding vormen hierbij onze leidraad.

Lees dit nieuwsartikel

Incident voetbalsupporters Tilburg aanleiding voor brief Raad van Bestuur

Donderdagavond gingen beelden rond van feestende voetbalsupporters in Tilburg. Deze beelden riepen ongeloof en onbegrip op bij velen.

Lees dit nieuwsartikel

Cliënten en medewerkers Servicepunt Cliëntmedezeggenschap op Omroep Tilburg (video)

Ter gelegenheid van de Week van Lezen en Schrijven, organiseerden cliënten en medewerkers van het Servicepunt Cliëntmedezeggenschap verschillende activiteiten passend bij het onderwerp Duidelijke Taal. Zoals een quiz en een webinar en maakte Jan een rap over dit onderwerp. Omroep Tilburg kwam langs voor een kort interview over deze week.

Lees dit nieuwsartikel

Servicepunt Cliëntmedezeggenschap Amarant neemt Instagram account over in Week van Lezen en Schrijven

Van 7 tot en met 13 september is de Week van Lezen en Schrijven. Amarant stelt in deze week ‘Duidelijke taal voor Allemaal’ centraal.

Lees dit nieuwsartikel

Amarant doet mee aan Week van Lezen en Schrijven

De week van maandag 7 tot en met zondag 13 september is landelijk de Week van Lezen en Schrijven. Amarant doet hier aan mee onder het motto ‘Duidelijke Taal voor Allemaal’. Op initiatief van het Servicepunt Cliëntmedezeggenschap is een leuk programma samengesteld dat aandacht vraagt voor helder taalgebruik.

Lees dit nieuwsartikel

Amarant gebruikt ZIVVER voor het veilig versturen van privacygevoelige informatie

“Oh jee…”. Je hebt per ongeluk een verkeerd e-mailadres gebruikt. En daarin staan persoonsgegevens van een cliënt. Daar zit je dan, met je handen in het haar.

Lees dit nieuwsartikel