Snel naar:

We gaan samen door met de corona-aanpak in Nederland. Handen wassen, thuisblijven als je klachten hebt, thuiswerken, afstand houden: het zijn maatregelen die de overheid heeft verlengd tot na de zomer. In kleine stappen worden de maatregelen versoepeld. Kijk hier voor een overzicht van de Rijksoverheid.

Amarant draagt een grote verantwoordelijkheid voor de gezondheid van haar cliënten én medewerkers. Onder onze cliënten bevinden zich meer dan gemiddeld mensen met een kwetsbare gezondheid. Ook wonen zij vaak samen in groepen op woonlocaties van een terrein of in de wijk. Om risico’s te beperken nemen we daarom kleine stappen en die stappen nemen we weloverwogen. We snappen dat dit lastig kan zijn, maar de gezondheid en veiligheid van onze cliënten én medewerkers staat echt voorop.

We hebben, in nauwe samenwerking met cliëntenraden en medewerkers, gezocht naar de beste mogelijkheden om de regels rondom bezoek en dagbesteding te versoepelen, waarbij we de gezondheid van onze cliënten en onze medewerkers voorop zetten en rekening houden met het welzijn van cliënten. Wij baseren ons daarbij op de landelijke richtlijnen van het RIVM en de brancheorganisatie VGN en volgen voortdurend de actuele situatie. Bekijk de routekaart voor versoepeling bezoek gehandicaptensector.

Onder het kopje Maatregelen vind je de uitgebreide informatie. De bezoekregeling geldt tot 1 september; de wijze waarop we dagbesteding gaan organiseren geldt vooralsnog tot en met september. Actuele (landelijke) ontwikkelingen kunnen ervoor zorgen dat de aanpassingen wijzigen.

Een compliment voor onze cliënten:

(Klik op het knopje rechtsonder in de balk om de video op groot scherm af te spelen)

Algemeen

Amarant volgt de richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en neemt op basis van daarvan de noodzakelijke maatregelen. Deze maatregelen passen we aan wanneer dat nodig is.

Algemene vragen over het coronavirus worden goed beantwoord op de website van het RIVM.

Meer informatie:

Stel je vraag

Ervaringen bij Amarant

Ervaringsverhalen

  1. Alternatieve dagbesteding; van Pokémons vangen tot cappuccino maken

    Sinds de dagbestedingen dicht zijn, ontstaan overal binnen Amarant mooie initiatieven voor een alternatieve dagbesteding aan huis. Een paar collega’s geven in hun eigen woorden een sfeerbeeld van wat er zoal georganiseerd wordt. Van Pokémons vangen tot cappuccino maken.

    Lees het verhaal van Serviceteam Willem II, Biesveld en De Spoorzone
  2. Luisterend oor voor NAH-cliënten en hun partners

    Activiteitencentrum Breda biedt normaal gesproken dagbesteding en structuur aan thuiswonende mensen met niet-aangeboren hersenletsel. Nu de dagbesteding is weggevallen, lopen de eenzaamheid en spanningen bij de cliënten op. “We bellen wekelijks onze 80 cliënten om het leed achter de voordeur te verzachten”, vertelt persoonlijk begeleider Irene Hokke-Grauss.

    Lees het verhaal van Irene
  3. “Coronavirus stelt ons dagelijks voor nieuwe dilemma’s”

    Hoe bescherm je de gezondheid van cliënten en medewerkers in tijden van corona? Bart Kuijpers is AVG-arts (Arts Verstandelijk Gehandicapten) bij Amarant. Dagelijks staat hij voor nieuwe dilemma’s. “Samen vinden we de antwoorden.”

    Lees het verhaal van Bart