Wat mag en wat moet?

Gelukkig stijgt het aantal besmettingen niet meer. We zijn op de goede weg, maar het gaat te langzaam. De overheid heeft een wet ingesteld, en die gaat vanaf vandaag in. Vanaf vandaag geldt de tijdelijke coronawet, hierin staan een aantal aanpassingen op de maatregelen. Amarant volgt de landelijke richtlijnen van het RIVM en de brancheorganisatie VGN. Gelukkig heeft Amarant ervaring opgedaan in het omgaan met deze bijzondere situatie. Amarant bekijkt telkens wat wel en niet mogelijk is om de zorg aan onze cliënten zo goed mogelijk door te laten gaan.

Voor de cliënt

Het laatste nieuws


De belangrijkste maatregelen zijn:

  • Was vaak je handen en hoest en nies in de elleboog
  • Blijf bij klachten thuis en laat je testen
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen
  • Werk zoveel mogelijk thuis
  • Draag een mondkapje in publieke ruimtes
  • Vermijd drukte:
            ga weg als het druk is;
            reis zoveel mogelijk buiten de spits.

Voor de cliënt

Deze regels gelden altijd

Gebruik van mondkapjes

Het dragen van een mondkapje bij Amarant in publieke ruimtes is verplicht. Hieronder vallen de kantoren, de winkels, de zwembaden en de wachtkamers van de behandelruimtes. Amarant adviseert medewerkers en cliënten in openbare gebouwen een mondkapje te dragen. Kom je op bezoek bij een cliënt die bij ons woont? Dan vragen wij jou een mondkapje te dragen en adviseren deze tijdens het gehele bezoek op te houden. Neem zeker zelf je mondkapje mee.

Voor de cliënt

 

 

 

 

 

 

 

 

Klachten?

Heb je klachten dan laat je jezelf testen. Als de uitslag negatief is, ben je van harte welkom bij ons. Bij een positieve uitslag geldt vanuit de overheid een dringend advies van tien dagen in quarantaine. We houden je als verwant of cliëntvertegenwoordiger regelmatig op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen via persoonlijke brieven/mails.Houd ook onze berichtgeving op deze website in de gaten voor de meest actuele informatie.  Voor vragen kun je contact opnemen met de begeleiding en/of de manager van de voorziening.

Het Steunpunt Mantelzorg Verlicht maakt nieuwsbulletins om mantelzorgers te ondersteunen. Deze vind je op hun website: www.mantelzorgverlicht.nl. 

Meer weten?

Heb je vragen over het coronavirus? Bespreek ze met de begeleider of bekijk alle informatiefolders voor cliënten.


Bekijk deze folder van Contour de Twern voor informatie over het coronavirus in andere talen.
View this leaflet for information about the coronavirus in other languages.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een boodschap van de Raad van Bestuur voor cliënten

Stel je vraag

Ervaringen bij Amarant

Ervaringsverhalen

  1. “Coronavirus stelt ons dagelijks voor nieuwe dilemma’s”

    Hoe bescherm je de gezondheid van cliënten en medewerkers in tijden van corona? Bart Kuijpers is AVG-arts (Arts Verstandelijk Gehandicapten) bij Amarant. Dagelijks staat hij voor nieuwe dilemma’s. “Samen vinden we de antwoorden.”

    Lees het verhaal van Bart
  2. “Zo blij dat Saar weer naar Kobalt kan!”

    Door de coronacrisis kon de dochter van Suzanne acht weken niet meer naar Kobalt, het Kinderdienstencentrum van Amarant in Tilburg. Ook de thuishulp en het logeren stopten van de ene op de andere dag. “Dat was heel zwaar”, vertelt Suzanne. Suzanne (40) woont samen met Corné (45) en zij hebben twee kinderen: Philein (5) en Saar (4).

    Lees het verhaal van Suzanne
  3. Besmet met corona; twee collega’s, twee verhalen

    Ook collega’s zijn de afgelopen maanden getroffen door het coronavirus. De een harder dan de ander. Begeleider Angelique van Zanten werd in maart ziek en is pas nu weer voorzichtig bezig terug in het werkritme te komen.

    Lees het verhaal van Angelique en Wouter